سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی در زمین
با آروزی این که نیاز شما در این وبلاگ براورده شود 
قالب وبلاگ

01

هندوستان از گذشته های دور سرزمین عجایب جهان بوده است و در چند دهه ی اخیر بسیار مورد توجه جهان غرب قرار گرفته است به طوریکه امروزه تمام اطلاعات مربوط به تمدن و ادیان و افسانه های هند در سایتهای اینترنتی بسیاری قرار گرفته و کتابهای مذهبی و تاریخی آن به زبانهای گوناگونی ترجمه شده است.در چنین شرایطی باعث تاسف است که ما ایرانیان با وجود داشتن تمدنی مشترک با هندوستان, اطلاعات اندکی از این سرزمین در اختیار داریم. هندوستان با بیش از 1 میلیارد جمعیت, دموکراسی ترین کشور جهان سوم است و مردمی‌خونگرم و مهربان دارد.99% از جمعیت هند را هندوان (پیروان هندوییسم) تشکیل می‌دهند. از آنجا که آیین هندو غالبترین مذهب هندوستان است و آشنایی ما با این آیین چندان زیاد نیست, در این مقاله به بررسی مختصری از مقدسات هندو و قوانین آن می‌پردازیم

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/10/14 ] [ 12:26 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

هدفهای یک برداشت ژیوفیزیکی عبارتند از تعیین محل ساختارها یا اجسام زمین شناختی زیر زمین و در صورت امکان اندازه گیری ابعاد و ویژگیهای فیزیکی مربوط به آنها. یک برداشت ژیوفیزیکی شامل مجموعه اندازه گیریها‌ست که معمولاً با طرحی نظم‌دار بر روی سطح زمین، دریا یا هوا، یا بطور قائم در داخل چاه آزمایشی انجام می‌شود. یکی از روشهای اندازه گیریهای ژیوفیزیکی روش لرزه نگاری است. دو تکنیک لرزه‌ای مجزا وجود دارد، یکی از بازتاب و دیگری از شکست امواج کشسان در سنگها استفاده می‌کند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/10/12 ] [ 10:2 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

روزگاری مرید و مرشدی خردمند در سفر بودند. در یکی از سفر هایشان در بیابانی گم شدند و تا آمدند راهی پیدا کنند شب فرا رسید. ناگهان از دور نوری دیدند و با شتاب سمت آن رفتند. دیدند زنی در چادر محقری با چند فرزند خود زندگی می کند. آنها آن شب را مهمان او شدند. و او نیز از شیر تنها بزی که داشت به آنها داد تا گرسنگی راه بدر کنند. روز بعد مرید و مرشد از زن تشکر کردند و به راه خود ادامه دادند. در مسیر، مرید همواره در فکر آن زن بود و این که چگونه فقط با یک بز زندگی می‌گذرانند و ای کاش قادر بودند به آن زن کمک می کردند، تا این که به مرشد خود قضیه را گفت. مرشد فرزانه پس از اندکی تأمل پاسخ داد: «اگر واقعاً می‌خواهی به آنها کمک کنی برگرد و بزشان را بکش!

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/10/10 ] [ 2:29 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
[ شنبه 91/10/9 ] [ 3:59 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

سرمای بیسابقه هوا موجب هرج و مرج در حمل و نقل عمومی شده؛ برخی پرواز‌ها و حرکت اتوبوس‌ها به تاخیر افتاده و یا لغو شده است. همچنین شماری از کلاس‌های درس تعطیل شده‌اند

10

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/10/9 ] [ 3:57 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

سیستم اطلاعات شهری (UIS) با قابلیت استفاده به عنوان سیستم پشتیبان تصمیم گیری برای برنامه ریزان و سیاست گذاران بخش مسکن با امکان استفاده از سیستم های اطلاعات مکانی (GIS) به طور عام? به برنامه ریزی مسکن جهت هدفمند سازی برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری می پردازد. به زعم محققان با وجود منابع و مراجع فراوان در عرصه مسکن از یک طرف و GIS از طرف دیگر پژوهش درباره ارتباط این دو عرصه با یکدیگر در جهان بسیار محدود بوده و در ایران هیچ سابقه ای از این نوع مطالعه در دست نمی باشد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/10/9 ] [ 3:54 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

نصب آسان، زهکش های پیش ساخته، جذاب و کارا در کنار زیبایی. نیروی محرکه این طراحی مجموعه ای از مداخلات دوستدار طبیعت، تولید انرژی خورشیدی برای توسعه سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد.

معماران گروه " آن سانگ دانگ" نمونه ی ابداعی خود را به عنوان الگوی اولیه طراحی محیطی می شناسند، تا جایی که از آن برای شناسایی ارتباط بین فضای داخلی و خارجی مسکونی استفاده می کنند.

قسمت بزرگی از هر طراحی هوشمند و سبز، فشار خود را اندازه گیری می کند، بنابراین صدها سنسور طراحی شده اند تا میزان تاثیر گیاهان را بر میزان co2 داخلی و خارجی و سایر دستگاه های نظارت، مورد بررسی و آنالیز قرار دهد.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 9:24 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 122933