سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی در زمین
با آروزی این که نیاز شما در این وبلاگ براورده شود 
قالب وبلاگ

این پارک در داخل رودخانه گرونر سی درستیریا اتریش واقع شده. در فصل زمستان عمق این دریاچه به یک یا دو متر می رسد و پارک زمستانی " ستیرا" از آن ظاهر می شود و عاشقان بازی و ورزش به این پارک می آیند و به تفریح و پیاده روی می پردازند. اما در آغازفصل بهار وبالارفتن درجه حرارت هوا برفها در ارتفاعات به تدر یج آب می شود و به درون این رودخانه یا پارک می ریزد و این پارک زیبا را تا ارتفاع 12 متربه زیر آب می برد. این دریاچه رنگ سبز خود را از درخت ها و گیاهان سبز پارک می گیرد. دمای آب این دریاچه در فصل بهار بین 4تا 8 درجه سانتیگراد است. در فصل بهار این دریاچه بیشتر مورد توجه غواص ها برای تماشای درختان وگل ها در زیر آب قرار دارد ، ولی با آمدن فصل زمستان و ظاهر شدن دوباره پارک این دریاچه با استقبال مردم روبرو خواهد شد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/4/21 ] [ 2:23 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

در سراسر دنیا مجسمه های عجیب و جالبی وجود دارند. از یک اردک-خوک صورتی بزرگ پلاستیکی گرفته تا دستی غول پیکر که از بیابان بیرون زده است. یا مثلا در مرکز کشور چک شاهد مجسمه فایبرگلاسی از روانکاو مشهور تاریخ، یعنی زیگموند فروید را می بینید که گویا در حال پرتاب شدن روی سنگفرش های وسط خیابان است.

هرکدام از این مجسمه ها به منظور خاصی طراحی و ساخته شده اند. برای آشنایی با برخی از آنها با ما همراه باشید.

دست بیابان – بیابان آتاکاما، شیلی

0112

در حدود 47 مایلی از جنوب دهکده آناتوفاگاستا، در وسط بزرگراه بی آب و علف بیابان آتاکاما، یک مجسمه دست با ارتفاع 11 متری از زمین بیرون زده است. این مجسمه به گونه ای است که تصور می کنید غولی بزرگ زیر توفان خاک شده است. اما این توهم و خیال نیست. این مجسمه با نام «دست بیابان» در اوایل دهه 80 میلادی توسط مجسمه ساز شیلیایی ساخته شده است. البته این تنها مجسمه دستی نیست که این هنرمند ساخته است. دست مشابه آن نیز در شهری در اوروگوئه وجود دارد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/4/21 ] [ 2:16 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

شیکاگو (Chicago) زادگاه آسمانخراش‌های مدرن است. شیکاگو نام شهری در ایالت ایلینوی کشور امریکا در کنار دریاچه میشیگان است که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد
در شیکاگو به میزان زیادی باد می وزد که ازاین حیث به Windy City معروف است. در فصول سرد سال وزش باد بر میزان سوز سرما می‌فزاید. علاوه بر اتوبوس، شهر دارای سیستم حمل و نقل مترو نیز هست.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 3:46 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

توجه و دقت در نام و به عبارتی وجه تسمیه شهرها و مناطق مختلف جهان نشان می دهد که بیشتر اسامی شهرها به نوعی نشان دهنده قوم و یا نژاد غالب در آنجاست، و یا اینکه نشان دهنده وضعیت جغرافیایی و اقلیمی آنهاست. اما در این میان برخی از شهرها هستند که نام برخی از بزرگان و یا شخصیت های معروف و مشهور تاریخی را بر انها گذارده اند، برای نمونه نام «سائوپائولو» به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای برزیل برگرفته از «پائولو قدیس» یکی از کشیشان مشهور کاتولیکی است.

در همین زمینه در گزارشی کوشیده ایم به بررسی تاریخچه نام برخی از شهرها و پایتخت های کشورهای مختلف دنیا بپردازیم.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 3:36 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

هدف از ایجاد شهر های زیر زمینی در تمامی شهر هایی که این شهر را ایجاد کرده اند و یا قصد ایجاد کردن دارند ، ایجاد مکان هایی برای خرید ، ایجاد مکان هایی برای ورزش ، ایجاد رستوران ها ، ایجاد مکان های هنری و موزه ها ، و به طور کلی مکان های تفریحی برای استفاده عابرین پیاده بوده است ، و خودرو ها و وسایل نقلیه نمی توانند از این شهر ها استفاده کنند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 3:30 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

لطفا" روی هر جمله 1 دقیقه فکر کنید، می ارزه


1. Prayer is not a "spare wheel" that you pull out when in trouble, but it is a "steering wheel", that directs the right path throughout.
دعا لاستیک یدک نیست که هرگاه مشکل داشتی از ان استفاده کنی بلکه فرمان است که راه به راه درست هدایت می کند.

2. Know why a Car"s WINDSHIELD is so large & the Rear view Mirror is so small? Because our PAST is not as important as our FUTURE. So, Look Ahead and Move on.
می دونی چرا شیشیه جلوی ماشین انقدر بزرگه ولی آینه عقب انقدر کوچیکه؟ چون گذشته به اندازه آینده اهمیت نداره. بنابراین همیشه به جلو نگاه کن و ادامه بده.

3. Friendship is like a BOOK. It takes few seconds to burn, but it takes years to write.
دوستی مثل یک کتابه. چند ثانیه طول می کشه که آتیش بگیره ولی سالها طول می کشه تا نوشته بشه
[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 3:26 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

در راستای تلاش برای محافظت از اسکله در حال تخریب با مساحت 15هکتار در ضلع غربی اسکله منهتن، 7 هیات ورزشی از جوانان مرکز شهر طرحی را پیشنهاد دادند که توسط گروه معماری و طراحی شهریWXY آماده سازی شد.

در این طرح پیشنهاد شد که در حدود40 درصد از فضای اسکله گشایش یابد، که این هدف با توسعه سایت برای احداث دو برج مسکونی 22 طبقه در منطقه ای در امتداد خیابان West، که روبروی اسکله کشیده شده است، محقق می شود.

این رویکرد توسعه نگر با ایجاد گشایشی در ساختمان انباری با طول 800 فوت، که زمین های پارک را محاصره کرده است، ارتباط و امکان دسترسی بین رودخانه Hudson به همراه این اسکله و پارک را تقویت می کند.

حاصل این طرح، در هم تنیدگی امکانات تفریحی برای اوقات فراغت و دستیابی به یک اسکله درجه یک است.

74

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 2:10 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 122567