سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی در زمین
با آروزی این که نیاز شما در این وبلاگ براورده شود 
قالب وبلاگ

قدیمی‌ترین شهر اروپا با قدمتی بالغ بر 6 هزار و 500 سال در شمال شرق بلغارستان کشف شد.
به گزارش شهرخبر و به نقل از نوونیت، باستان‌شناسان موسسه ملی باستان‌شناسی بلغارستان و موزه صوفیا در یک کار گروهی موفق به کشف بقایایی از قدیمی‌ترین شهر اروپا در شهر پروادیا در منطقه وارنا شدند.
محققان با اشاره به این که این منطقه دارای یکی از بزرگ‌ترین معادن نمک در بلغارستان است عنوان کردند علت اصلی شکل‌گیری سکونتگاه در این منطقه وجود معدن نمک بوده که از 6 هزار و 500 سال پیش تاکنون همچنان پابرجاست.
باستان‌شناسان در کاوش‌های اولیه خود در این منطقه به سازه‌هایی برخورد کردند که به عقیده آن‌ها متعلق به نخستین کارخانه نمک در اروپا بوده است.
بر طبق این گزارش، باستان‌شناسان با اشاره به این که این کارخانه 4700 سال پیش از میلاد مسیح دایر بوده است، عنوان کردند که تولید نمک در آن دوران همچون استخراج نفت در عصر حاضر بوده و برای در امان ماندن آن از چپاول غارتگران، برج و باروهای بلندی می‌ساختند.


[ پنج شنبه 91/10/21 ] [ 11:38 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

 

01


[ پنج شنبه 91/10/21 ] [ 10:16 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

تصاویری منسوب به قبور پیامبران ( علیهم السلام ) و شخصیت های صدر اسلام، از جمله: حضرت آدم ، حوا ، ابراهیم ، یوشع ، هابیل ، لوط ، دادد ، موسی ، هارون ، شعیب ، صالح ، زکریا ، یحیی ، آمنه ، حلیمه ، ابوطالب ،خدیجه و بلال . ...

20

حضرت ابراهیم خلیل الله

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/10/21 ] [ 9:54 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

برای مدیریت تراکم جمعیت در ساعات مختلف روز و شب در مناطق مختف یک شهر عوامل زیادی دخیل می باشند که بررسی همه جانبه این عوامل به دلیل گستردگی? به سختی امکان پذیر می باشد. بررسی های انجام شده نشان می دهد تراکم جمعیت در مناطق کم در آمد و با امکانات کمتر در طول روز کمتر و در طول شب بیشتر است. بر عکس در مناطق با درآمد بیشتر و امکانات بیشتر به علت جذابیت های شغلی و حتی تفریحی جمعیت در طول روز بیشتر از شب می باشد. البته عوامل مکانی و زمانی دیگری نیز در پراکنش جمعیت دخیلند. مثلا وجود یک استادیوم ورزشی می تواند 100000 نفر را در زمانی خاص به یک منطقه اضافه نماید.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/10/18 ] [ 8:1 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

شیکاگو (Chicago) زادگاه آسمانخراش‌های مدرن است. شیکاگو نام شهری در ایالت ایلینوی کشور امریکا در کنار دریاچه میشیگان است که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد
در شیکاگو به میزان زیادی باد می وزد که ازاین حیث به Windy City معروف است. در فصول سرد سال وزش باد بر میزان سوز سرما می‌فزاید. علاوه بر اتوبوس، شهر دارای سیستم حمل و نقل مترو نیز هست.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/10/18 ] [ 7:55 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

10

آداب و رسوم عروسی در کشورهای مختلف جهان متفاوت است، و در سالهای متمادی و از طریق چند نسل منتقل شده است؛ امّا تمام آداب و رسوم عروسی، رمانتیک نیست.
در اینجا چند تا از قدیمی‌ترین آداب و رسوم عروسی از اقصی نقاط جهان را بر شمرده ایم. امّا به جای آنکه آنها را "عجیب و غریب" بشماریم، از کلمه "منحصر به فرد" استفاده می‌کنیم، که واژه مناسب تری نیز هست.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/10/14 ] [ 12:32 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

پرش از روی نوزادان
خطرناکترین شهر برای نوزادان کجاست؟
شهری کوچک در اسپانیا به نام "کاستریل دمارکیا" می‌تواند یکی از خطرناکترین شهرهای جهان برای نوزادان به شمار رود،‌ رسم قدیمی که در این شهر مرسوم است،‌ جان نوزادان را در معرض خطر قرار می‌دهد.
مردی که لباس شیطان به تن دارد در طول مراسم پریدن از روی نوزادان دنبال کودکان می‌دود

03

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/10/14 ] [ 12:30 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 122571