سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی در زمین
با آروزی این که نیاز شما در این وبلاگ براورده شود 
قالب وبلاگ

معلمی از دانش آموزان خواست تا عجایب هفتگانه جهان را فهرست وار بنویسند. دانش آموزان شروع به نوشتن کردند. معلم نوشته های آنها را جمع آوری کرد. با آن که همه جواب ها یکی نبودند اما بیشتر دانش آموزان به موارد زیر اشاره کرده بودند:

اهرام مصر، تاج محل، کانال پاناما، دیوار بزرگ چین و... در میان نوشته ها کاغذ سفیدی نیز به چشم می خورد. معلم پرسید: این کاغذ سفید مال چه کسی است؟ یکی از دانش آموزان دست خود را بالا برد. معلم پرسید: دخترم چرا چیزی ننوشتی؟

دخترک جواب داد: عجایب موجود در جهان خیلی زیاد هستند و من نمی توانم تصمیم بگیرم که کدام را بنویسم. معلم گفت: بسیار خوب، هر چه در ذهنت است به من بگو، شاید بتوانم کمکت کنم.

در این هنگام دخترک مکثی کرده و گفت: به نظر من عجایب هفتگانه جهان عبارتند از : لمس کردن، چشیدن، دیدن، شنیدن، احساس کردن، خندیدن و عشق ورزیدن.

پس از شنیدن سخنان دخترک، کلاس در سکوتی محض فرو رفت.

آری عجایب واقعی همین نعمتهایی هستند که ما آنها را ساده و معمولی می انگاریم.


[ شنبه 91/8/27 ] [ 12:44 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
[ شنبه 91/8/27 ] [ 12:43 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
[ سه شنبه 91/8/23 ] [ 1:58 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

 

546

Built by KRUPP of Germany………….45,500 tons……95 meters high……215 meters long


[ سه شنبه 91/8/23 ] [ 1:53 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

 

78

به عکس بالا نگاهی بیندازید ، به نظرتان خطهای قرمز بر روی ساختمانها چگونه کشیده شده اند؟

احتمالاً جواب شما این است: به راحتی

خطها توسط برنامه ای مانند فتوشاپ به عکس بالا و فقط در عرض چند دقیقه کشیده شده اند

...



البته باید بگویم اگر جوابتان این است کاملاً در اشتباه هستید

زیرا این خطوط واقعاً بر روی دیوارهای ساختمانهایی که می بینید نقاشی شده اند! و اینکار به نوعی انجام شده که شما وقتی در یک نقطه خاص (معمولاً روبرو ) قرار می گیرید به نوعی متصل به نظر بیایند ...

انگار که معجزه ای به وقوع پیوسته یا اینکه دیوانه شده اید!!!!

باور نمی کنید؟ این ساختمانها را از زاویه دیگر ببینید:


ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/8/23 ] [ 11:13 صبح ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

753طبق اطلاعات ثبت شده نخستین نمونه‌ی مشاهده شده از این نوع ابرها به 381 سال قبل در منطقه‌ی chronide واقع در استان Lon-De چین باز می‌گردد: "هوا گرم و آفتابی بود ... آسمان آبی و شفاف بود ... ناگهان لکه‌های سیاه ابر که همانند مار بسیار بلند بود تمام عرض آسمان را گرفت و زلزله‌ای به بزرگی 7 ریشتر, در 25 اکتبر 1622 درمنطقه به وقوع پیوست." روش مورد بحث، چندی پیش در ژاپن و چین مورد استفاده قرار گرفت... بدین ترتیب در صبح 6 مارس1987 ، زلزله‌ای پیش بینی گردید که فردای آن روز به مورخ 7 مارس 1978 به قدرت 8.7 ریشتر به وقوع پیوست.


پس از کسب این موفقیت، پیش بینی زلزله به وسیله این ابرها، مدتی در این دو کشور مورد استفاده قرار گرفت، اما از سال 1985 استفاده از آن منسوخ گردید. تئوری (شکل گیری ابرهای مذکور):
وقتی یک صخره‌ی عظیم، تحت اثر نیروهای خارجی قرار گیرد، قطعات ضعیف آن شکسته شده و قطعات قوی آن ترک میخورند لذا منجر به ایجاد علائمی می‌گردد که به پیش بینی ابرهای زلزلهزلزله کمک می‌کند. همچنین افزایش فشار آب حفره‌ای، باعث بالا آمدن سطح آب می‌گردد و آب به ترک‌ها وارد می‌شود. فشار و دمای بالا، به تبخیر آب و نهایتا نشت آن با فشار از میان شکاف گسل‌ها منجر شده و برخورد بخار به هوای سرد به تشکیل ابر می‌انجامد.
عکس زیر، مربوط به زلزله‌های تانگشان می‌باشد که در سال 1976 به قدرت 8.7 ریشتر به وقوع پیوست. در عکس سوراخ¬شدن سقف یک ساختمان بر اثر فوران بخار آب از زیر آن قابل مشاهده است. چون این زلزله حائز شواهد منجر به پیش¬بینی زیادی نبود، شهر تخلیه نشد و زلزله جان 750 هزار نفر را گرفت.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/8/21 ] [ 12:20 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]

 

68

698

987

789

258


[ یکشنبه 91/8/21 ] [ 12:13 عصر ] [ علی ملائی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 123015